February 1, 2023, 8:52 am
শেহতীয়া খবৰ ▪️
শ্ৰীমন্ত শঙ্কৰদেৱ সঙ্ঘ বকলীয়াঘাট আঞ্চলিক শাখাৰ ৬৫ সংখ্যক প্ৰতিনিধি সভা জামুগুৰিহাটৰ ত্যাগবীৰ হেমবৰুৱা মহাবিদ্যালয়ত প্ৰাক্তন ছাত্ৰ-ছাত্ৰী সন্মিলন চিচুপানীত নিখিল বড়ো ছাত্ৰ সন্থাৰ অধিবেশন স্কুল অৱ ড্ৰামাৰ নিবেদন “দ্য চাইলেণ্ট কিলাৰ” মৰিয়নি বিহু সুৰক্ষা সমিতিৰ পঞ্চম দ্বিবাৰ্ষিক অধিবেশন আৰ্তজনৰ কাষত তিতাবৰ মহকুমা গ্ৰাম্য সাংবাদিক সংন্থা প্ৰধান মন্ত্ৰীৰ কৃষক সন্মান নিধি বিষয়ক সভা ৰাজধানী এক্সপ্ৰেছত জুই হোজাইৰ কপাহবাৰীত পথ দুৰ্ঘটনা বিটিচিত আজি দ্বিতীয় পৰ্যায়ৰ নিৰ্বাচন কোকৰাঝাৰত হাগ্ৰামা মহিলাৰীৰ ভোটদান মন্ত্ৰী চন্দন ব্ৰহ্মৰ ভোটদান এনথৰক্স ৰোগত আক্রান্ত হৈ জয়পুৰ বৰ্ষাৰণ্যত হাতীৰ মৃত্যু তিনিচুকীয়াৰ ঢলা ছৈখোৱাত ঐতিহাসিক “বাবু পূজা” বেবেজীয়াত এ এছ আই প্ৰহ্লাদ নাথে ক্ষমতাৰ অপ-প্ৰয়োগেৰে জনতাক হাৰাশাস্তি APDCLৰ লোকচানৰ বোজা সাধাৰণ জনতাৰ ওপৰত জাপি দিয়া কাৰ্য মানি লোৱা নহ’বঃ আপ টুকটুকী ছায়া স্মৃতি এম ই মাদ্ৰাছাৰ অৱসৰপ্ৰাপ্ত শিক্ষয়িত্ৰীক বিদায় সম্বৰ্ধনা মুখ্যমন্ত্ৰীয়ে নাই বুলি কোৱাৰ পাছতো বিজেপিৰ বিধায়ক ৰমাকান্তৰ মতে বাঘ হাজৰিকা আছিল অৰবিন্দ কেজৰিৱালক হত্যাৰ ভাবুকিঃ মাজনিশা আৰক্ষীলৈ আহিল ফোনকল বেবেজীয়াত প্ৰাকৃতিক পৰিবেশত ‘ৰ’দঘাই বেবেজীয়া’ৰ নাট মহোৎসৱৰ সফল সামৰণি আদানি-কাণ্ডৰ ফলত ক্ষতিগ্ৰস্ত ৰাজহুৱা খণ্ডৰ বেংক-বিত্তীয় প্ৰতিষ্ঠানত বিনিয়োগ কৰা অসমৰ লোকৰ ধন কিমান নিৰাপদ? বিবিচিৰ ডকুমেণ্টৰী নিষিদ্ধ সন্দৰ্ভত ৬ ফেব্ৰুৱাৰীত শুনানি গ্ৰহণ কৰিব উচ্চতম ন্যায়ালয়ে জনসংখ্যা নিয়ন্ত্ৰণ আইন প্ৰৱৰ্তন নকৰিলে ৫০ বছৰৰ পিছত সুৰক্ষিত নাথাকিব ৰাম মন্দিৰ আদানিক চেলেঞ্জঃ তথ্যসহকাৰে নাকচ কৰক হিণ্ডেনবাৰ্গৰ অভিযোগ ‘পাঠান’ অপসংস্কৃতি, অপসংস্কৃতিক প্ৰাধান্য দিয়া সকলে ‘পাঠান’ চাইছেঃ ভৱেশ কলিতা

নিথৰ জলাশয় এটাত কঁপনি তোলাই কবিৰ কাম…

Reporter Name
  • Update Time : Thursday, January 19, 2023
  • 17 Time View

‘ধন্যবাদ। নিথৰ জলাশয় এটাত কঁপনি তোলাই কবিৰ কাম। কঁপনি, অর্থাৎ সৃজনশীল প্রতিক্রিয়া (Creative reaction)। ধ্বনি-বৈভৱতে কেতিয়াবা কবিতাৰ ভালেখিনি অর্থ-অনর্থই প্রকাশ লাভ কৰে।’
‘আপোনাৰ কথাখিনি নুবুজিলোঁ।’
‘বুজাব নোৱাৰিম। কবিতাৰ কিছুমান কথা আনক ভালকৈ বুজাব নোৱাৰোঁ। তাতেই মোৰ লেঠা।’
‘এৰা, বহুত কথাই বুজাব নোৱাৰি, কেৱল অনুভৱ কৰিবহে পাৰি।’
‘কথাটো বহুতে নুবুজে। মোৰ দেশত বহুতৰ কাৰণে ম‍ই এজন দুর্বোধ্য কবি।’ ‘কোনো ভাল কবিয়েই দুর্বোধ্য নহয়। আপুনি ভাল কবি।’
‘ভালনে বেয়া কবি মোৰ কবিতা নপঢ়াকৈ কেনেকৈ জানিবা?’
‘আপুনি এজন ভাল মানুহ।’
‘এদিনলৈ লগ পাই কেনেকৈ বুজিবা?’
‘কবিৰ জীৱন দুখৰ।’
‘দুখৰ নহ’লেও সুখৰ নহয়। লেমনতফে কৈছিল— ‘What is the life of a poet without suffering? অৱশ্যে তেওঁ ঊনৈছ শতিকাৰ মানুহ আছিল।’

কবি নীলমণি ফুকনৰ ষ্ট্ৰগা কবি সন্মিলনলৈ গৈ কবিতা পাঠ কৰাৰ পাছত এই কথপোকথন। বিশিষ্ট সমালোচক ড০ হীৰেন গোহাঁই ‘সাগৰতলিৰ শংখ’ক পাতনিত নীলমণি ফুকনৰ সৃষ্টি পৰিক্ৰমাৰ সৈতে কবি ৱৰ্থছৱৰ্থৰ সৃষ্টিশীল পৰিক্ৰমাৰ লগত তুলনা কৰিছে। ৱৰ্থছৱৰ্থ আৰু নীলমণি ফুকন দুইজনেই মানৱতাৰ জয়গান গাইছিল। নীলমণি ফুকনৰ প্ৰায়সমূহ কবিতাতে মানুহ আৰু জাতিক ভালপোৱাৰ বিমূৰ্ত প্ৰকাশ আছে। তেওঁৰ কবিতাত ‘টায়াৰ জ্বলাই’ অসমীয়া যুৱকৰ নিঠৰ দেহক ৰাষ্ট্ৰযন্ত্ৰই অপমান কৰাৰ বিৰুদ্ধে প্ৰতিবাদো আছে।

‘টায়াৰ পোৰা গোন্ধাইছে
ল’ৰাকেইটাক টায়াৰ জ্বলাই পুৰিছে

সেয়া আকৌ একেটা শব্দকে শুনিছোঁ
কোনে ক’ব বেলিটো কাইলৈ
ৰঙা নে ক’লা হৈ ওলাব’

(ফটোঃ বিক্ৰমজিৎ কাকতি)

🔹 বাতৰিটো ভাল পালে শ্বেয়াৰ কৰক

◼️ তলৰ বাতৰিসমূহো পঢ়িব পাৰে